Egy kontinens meghódítása...

- Zita és Laci Ausztráliában -

Utazas, jetlag, elso napok

2015. július 10. - ZitaesLaci

Ausztrália földről jelentkezünk. Megérkeztünk, élünk már amennyire a jetlag engedi, viszont a 33 óra tényleg nem volt egyszerű. Jelenleg tél van és hideg. Tényleg hideg. Pókokkal (még) nem találkoztunk, helyette vannak lakótársak, és gyönyörű kertváros.

Az út

Az utunk aránylag simán zajlott. A teljes út Budapest - Doha - Perth - Sydney. a budapestől Dohába tartó 5 órás út elég kellemes volt. Gondolom az adrenalin is közrejátszott. Felültünk a gépre, vegyes érzelmekkel, félelemmel és feszült várakozással...

Kaját is kaptunk, ami majdnem hogy finom volt, a mellettünk ülő utasnak a szagáról ez már nem volt elmondható, de szegény Zita kibírta. Egy-két film és már szálltunk is le a repülőről 19:50 körül.  Kellemes 35 fok várt. Hmmmm. Itt sajnos volt egy hosszú csatlakozás, egy röpke 7 óra, amit a reptér összes boltjának többszöri felkutatásával sikerült átvészelni. Jelmondatunk: Nem szabad aludni, majd csak a gépen. Következő szakasz egy 10 órás Doha-Perth, amiről sokat nem tudok írni mert az első 6-7 órát átaludtuk (meg két kaját is), aztán a többi meg tényleg elrepült. Mikor leszálltunk már Ausztráliába érkeztünk így átestünk a beléptetésen. Elég zökkenőmentesen ment minden, ezen meg is lepődtünk. Az első két esetben Qatar airways-el a harmadik esetben a Virgin Australia-val utaztunk. Az utolsó szakaszt próbálom szépen megfogalmazni. Nem volt "hosszú" csatlakozás, kb 3-4 óra, de ekkor a szervezetünk már nagyon nem tudta tolerálni az utat. Kb 5 percenként bóbiskoltunk el, az út sem volt túl kellemes. Túléltük, de nem adja könnyen magát Ausztrália. Reggelre már Sydneyben voltunk és az ügynökségből akivel kijöttünk Csaba (CSE Austrália). Kocsiba be, (szerencsére megvan a kocsikulcs;) szállást elfoglaltuk. Elvittek minket bevásárolni, meg megnéztük a környéket.

Jetlag

Itt ütött be a jetlag. Nagyon durva, hullámokban jön a fáradtság. Rövid alvásunk azért még az első nap volt, de nem ért semmit. Fél kómásan ültünk a bankba, mint egy zombi. Most hogy már 3 napja itt vagyunk kezd elmúlni, már volt éjszaka amikor nem keltünk fel hajnal 2 kor. :)

Lakás, kirándulás, egyebek

Egy elég tágas családi házba lakunk és bérlünk szobát, 6 másik fővel. Szerencsére elég normálisak, és multi kultúrális környezetben vagyunk. Brazil, Szlovák, 2 Finn, Lengyel, Török. :) A környék nyugis kertesházas környék. Már csak a "jobbra nézz" elsőnek elvet kellene elsajátitani.

Szerencsére mivel két éves vízumunk van így kapunk előfizetésre telefont, nagyon egyszerű volt és gyors kb 15 perc. Közlekedést is már felfogtuk, ez belekerült egy jó pár dollárunkba. Egy kártyát kapsz amit feltöltesz valamennyi összeggel és kilométerben fizetsz. Van csúcsidő meg csúcsidőn kívüli idő is.

Tegnapi napon bementünk a városba megnéztük az Sydney operaházat, meg a Royal Botanic Garden-t. Még a héten turistáskodunk, meg pihenünk, de jövőhéttől belecsapunk a lecsóba.

Ime néhány kép róla:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.